ERICSSON
Home Products Services Technologies Support About Ericsson
rul_header_1x55.gif (60 bytes)
Ericsson Nikola Tesla > Podaci o kompaniji > "Komunikacije" > Komunikacije 12 - 2002.
"Komunikacije" t.gif (43 bytes)
"Komunikacije"
t.gif (43 bytes)
t.gif (43 bytes)
Najvažnije teme broja
Sadržaj broja
Svi Ericssonovi razlozi za optimizam
t.gif (43 bytes)

Iz korporacije

U New Yorku je 25. studenoga održan ovogodišnji Ericssonov korporativni skup posvećen strategiji i tehnologijama na kojima su čelni ljudi korporacije govorili o Ericssonovoj trenutačnoj poziciji na svjetskome telekomunikacijskom tržištu. Kurt Hellstöm, predsjednik i generalni direktor Ericssona, u svojem je izlaganju istaknuo kako imamo mnogo razloga za optimizam, premda se, kratkoročno gledano, nalazimo u razdoblju nesigurnosti i poteškoća.

Na tradicionalnome Ericssonovom godišnjem okupljanju koje je ove godine održano u kompleksu Skandinavska kuća u New Yorku okupili su se korporativni lideri kako bi pred brojnim uzvanicima, poslovnim partnerima i predstavnicima medija izložili svoja razmišljanja o strategiji koja bi Ericsson trebala vratiti profitabilnome poslovanju te komunikacijskim tehnologijama koje u ovom trenutku prevladavaju na tržištu. Uvodnu prezentaciju na skupu održao je, kako se već uobičajilo, Kurt Hellstöm, predsjednik i generalni direktor Ericssona koji je iznio nekoliko razloga zbog kojih on osobno vjeruje u dugoročni poslovni rast Ericssona.

Temelji za novi uzlet

Uz tek sedamnaest korisnika mobilne telefonije na stotinu stanovnika svijeta, potencijali za rast penetracije su ogromne, istaknuo je Kurt Hellstöm. Budućnost definitivno pripada mobilnim komunikacijama. Jedan od pokazatelja koji na to upućuju je i izjednačavanje cijene mobilnoga i fiksnog poziva na sve više tržišta. U Danskoj je, primjerice, takav trend prisutan već duže vrijeme, a mnogi svjetski operatori veoma su blizu odluci o izjednačavanju cijena poziva unutar mobilne i fiksne mreže. Nadalje, oni koji već imaju mobilni telefon sve se više njime služe te je promet u mobilnim mrežama u neprekidnome porastu. Migracija iz fiksnih na mobilne mreže tek je započela i tu ima još puno prostora za rast i poslovanje, zaključuje predsjednik Ericssona. Takav je stav utemeljen na veoma konkretnim podacima: svega 15% svjetskoga prometa odvija se trenutačno preko mobilnih mreža. Ukoliko bi samo primjerice na području Švedske taj promet porastao za ne više od 10%, bilo bi potrebno izgraditi cjelu novu mobilnu mrežu koja bi taj obujam prometa mogla podržati. Uz to, personalizacija komunikacijskih usluga veliki je pokretač rasta prodaje mobilnih usluga. Snaga Ericssona odražava se i u 35 ugovora koje korporacija trenutačno realizira na području multimedijskih komunikacija, a unatoč osporavanjima i zaključcima o usporenom probijanju komunikacijskih sustava i usluga treće generacije, činjenica je da Ericsson ipak zaključuje i 3G ugovore te je na tom području ogromnih potencijala predvodnik na svjetskome tržištu.

Svi predsjednikovi ljudi

U nastavku dana govorili su i drugi istaknuti menadžeri korporacije. Angel Duiz, predsjednik Ericssona u Sjedinjenim Američkim Državama, iznio je pojedinosti vezane uz Ericssonovo poslovanje u Americi. Sten Fornell, izvršni potpredsjednik kompanije odgovoran za korporativne financije, ponovio je ključne podatke iz izvještaja o poslovanju Ericssona u trećem tromjesečju ove godine istaknuvši smanjenje operativnih troškova i uspjeh nedavne akcije otkupa dionica. Torbjörn Nilsson, potpredsjednik Ericssona odgovoran za marketing i razvoj poslovanja, govorio je o prevladavajućim tržišnim trendovima i ključnim linijama proizvoda. Hakan Eriksson, potpredsjednik za istraživanje, u svome se predavanju usredotočio na 3G aplikacije. Skupu se na kraju obratio i Jan Wäreby, korporativni izvršni potpredsjednik Sony Ericssona, s prilično optimističnim porukama o budućnosti ovoga zajedničkog ulaganja Sonyja i Ericssona.

J. Lončar

 

 

 

Tehnička podrška

©Copyright    

18-12-2002