|
Iz korporacije
U New
Yorku je 25. studenoga održan ovogodišnji Ericssonov
korporativni skup posvećen strategiji i tehnologijama na kojima
su čelni ljudi korporacije govorili o Ericssonovoj trenutačnoj
poziciji na svjetskome telekomunikacijskom tržištu. Kurt Hellstöm,
predsjednik i generalni direktor Ericssona, u svojem je izlaganju
istaknuo kako imamo mnogo razloga za optimizam, premda se,
kratkoročno gledano, nalazimo u razdoblju nesigurnosti i poteškoća.
Na
tradicionalnome Ericssonovom godišnjem okupljanju koje je ove
godine održano u kompleksu Skandinavska kuća u New Yorku okupili
su se korporativni lideri kako bi pred brojnim uzvanicima,
poslovnim partnerima i predstavnicima medija izložili svoja razmišljanja
o strategiji koja bi Ericsson trebala vratiti profitabilnome
poslovanju te komunikacijskim tehnologijama koje u ovom trenutku
prevladavaju na tržištu. Uvodnu prezentaciju na skupu održao
je, kako se već uobičajilo, Kurt Hellstöm, predsjednik i
generalni direktor Ericssona koji je iznio nekoliko razloga zbog
kojih on osobno vjeruje u dugoročni poslovni rast Ericssona.
Temelji
za novi uzlet
Uz tek
sedamnaest korisnika mobilne telefonije na stotinu stanovnika
svijeta, potencijali za rast penetracije su ogromne, istaknuo je
Kurt Hellstöm. Budućnost definitivno pripada mobilnim
komunikacijama. Jedan od pokazatelja koji na to upućuju je i
izjednačavanje cijene mobilnoga i fiksnog poziva na sve više tržišta.
U Danskoj je, primjerice, takav trend prisutan već duže vrijeme,
a mnogi svjetski operatori veoma su blizu odluci o izjednačavanju
cijena poziva unutar mobilne i fiksne mreže. Nadalje, oni koji već
imaju mobilni telefon sve se više njime služe te je promet u
mobilnim mrežama u neprekidnome porastu. Migracija iz fiksnih na
mobilne mreže tek je započela i tu ima još puno prostora za
rast i poslovanje, zaključuje predsjednik Ericssona. Takav je
stav utemeljen na veoma konkretnim podacima: svega 15% svjetskoga
prometa odvija se trenutačno preko mobilnih mreža. Ukoliko bi
samo primjerice na području Švedske taj promet porastao za ne više
od 10%, bilo bi potrebno izgraditi cjelu novu mobilnu mrežu koja
bi taj obujam prometa mogla podržati. Uz to, personalizacija
komunikacijskih usluga veliki je pokretač rasta prodaje mobilnih
usluga. Snaga Ericssona odražava se i u 35 ugovora koje
korporacija trenutačno realizira na području multimedijskih
komunikacija, a unatoč osporavanjima i zaključcima o usporenom
probijanju komunikacijskih sustava i usluga treće generacije, činjenica
je da Ericsson ipak zaključuje i 3G ugovore te je na tom području
ogromnih potencijala predvodnik na svjetskome tržištu.
Svi
predsjednikovi ljudi
U
nastavku dana govorili su i drugi istaknuti menadžeri
korporacije. Angel Duiz, predsjednik Ericssona u
Sjedinjenim Američkim Državama, iznio je pojedinosti vezane uz
Ericssonovo poslovanje u Americi. Sten Fornell, izvršni
potpredsjednik kompanije odgovoran za korporativne financije,
ponovio je ključne podatke iz izvještaja o poslovanju Ericssona
u trećem tromjesečju ove godine istaknuvši smanjenje
operativnih troškova i uspjeh nedavne akcije otkupa dionica. Torbjörn
Nilsson, potpredsjednik Ericssona odgovoran za marketing i
razvoj poslovanja, govorio je o prevladavajućim tržišnim
trendovima i ključnim linijama proizvoda. Hakan Eriksson,
potpredsjednik za istraživanje, u svome se predavanju usredotočio
na 3G aplikacije. Skupu se na kraju obratio i Jan Wäreby,
korporativni izvršni potpredsjednik Sony Ericssona, s prilično
optimističnim porukama o budućnosti ovoga zajedničkog ulaganja
Sonyja i Ericssona.
J.
Lončar
|
|