ERICSSON
Home Products Services Technologies Support About Ericsson
rul_header_1x55.gif (60 bytes)
Ericsson Nikola Tesla > Podaci o kompaniji > "Komunikacije" > Komunikacije 11/12 - 2003.
"Komunikacije" t.gif (43 bytes)
"Komunikacije"
t.gif (43 bytes)
t.gif (43 bytes)
Najvažnije teme broja
Sadržaj broja
Voda život znači
t.gif (43 bytes)


Naši poslovni partneri

Ovu je godinu UNESCO proglasio Međunarodnom godinom čiste vode jer je to veliki svjetski problem pa na našem planetu treba čuvati svaku kap. Stoga je predstavljanje Bionature, poduzeća koje se bavi plasmanom posebnih aparata za vodu i izvorske pitke vode, upravo pogođena tema.

Svjedoci smo širenja trenda zdravoga življenja. Sve više pažnje posvećujemo pravilnoj i zdravoj prehrani, bavljenju sportom, odlascima u prirodu. Gdje je u svemu tome voda?
Ova "zlatna" tekućina, od koje se većinom sastoji ljudsko tijelo, jedan je od najvažnijih regulatora čovjekova metabolizma. Stoga ni u kojem slučaju nije svejedno kakvu vodu pijemo, bez obzira je li namijenjena za piće u čistom obliku, spravljanju napitaka ili kuhanju hrane. Svaki ljudski organizam treba barem dvije litre vode dnevno. Zato je vrlo važno da je voda koju pijemo zdravstveno ispravna, po mogućnosti, čak i bez kemijske dorade kakvu zahtijeva svaki vodovodni sustav. To je danas, uz sve veća zagađenja kojima smo izloženi, sve teže. Srećom, Hrvatska i dalje pripada, doduše, sve manjem broju europskih zemalja s niskom razinom onečišćenja okoliša i u tome je njena velika prednost i bogatstvo. Međutim, i u našoj zemlji se uočava sve veći interes za kupovinu izvorske vode, nezagađene bilo kakvom kemijskom doradom.
Pogodnost besplatne konzumacije ove tekućine koja "život znači" imaju i djelatnici i poslovni posjetitelji Ericssona Nikole Tesle jer je naša kompanija osigurala nabavu izvorske vode koju isporučuje tvrtka Bionatura. Ljudi svakodnevno u svojim uredima u Zagrebu i Splitu koriste tu dodatnu pogodnost pijući čistu prirodnu vodu - najčešće Studenu iz Podravke ili Aquarel s planina iz okolice Bjelovara. I - vrlo su zadovoljni. Tim više jer aparati za vodu omogućuju točenje osvježavajuće hladne vode ili tople vode za pripremu raznih napitaka.

Bionatura - malo, suvremeno i dinamično poduzeće

Povod je to za predstavljanje Bionature, toga malog i dinamičnog poduzeća, s čijim se logoom susrećemo na "svakom uglu" u našim radnim prostorima. Razgovaramo s njenim direktorom, Zvonimirom Petričevićem, inače inženjerom elektrotehnike, s kojim smo se susreli u poslovnoj zgradi Bionature, u Buzinu nadomak Zagrebu. Moderna poslovna građevina, na čijem se pročelju znakovito isprepliću zelena i plava boja, boje vode, prostrano dvorište, veliki parking za brojna dostavna vozila, uredan prijamni ured, lijepi poslovni namještaj..... Već na prvi pogled nameće se dojam da je riječ o dobro organiziranoj, suvremenoj i ekspanzivnoj tvrtki.
Posao tako naizgled jednostavan, a profitabilan kao što je distribucija izvorske vode, i to još u našem podneblju gdje se voda još uvijek može piti iz vodovoda, zavređuje pitanje kako se rodila ta poslovna ideja. Evo, što nam kaže Zvonimir Petričević:

- Bionatura se bavi pružanjem Home Office Delivery (HOD) uslugom, u konkretnom slučaju, plasmanom posebnih aparata za vodu i čiste pitke vode u ekološki prihvatljivim i ekonomičnim, zamjenskim plastičnim bocama, kapaciteta 18,9 litara. Izračunali smo da takva povratna ambalaža zamjenjuje 19 plastičnih litrenih boca vode pa se na taj način godišnje na otpad baci 7 milijuna boca manje. To je veliki doprinos smanjenju količine otpadne plastične ambalaže i zbog toga smo vrlo ponosni.
Naša tvrtka je osnovana prije 2,5 godine, a poslovnu ideju dala nam je raširena praksa u inozemstvu. Već u tome kratkom razdoblju postali smo vodeći distributer aparata za vodu na domaćem tržištu i imamo 40% tržišnoga udjela. Bionatura ima trenutačno oko 5000 kupaca, a među njima su velike, renomirane kompanije poput Croatia Airlinesa, VIPneta, Hrvatskog Telekoma, Ericssona Nikole Tesle, INE, Hrvatskih željeznica i sl., ali i male trgovine, uredi javnih bilježnika, liječničke ordinacije, saloni ljepote pa čak i kućanstva", objašnjava naš sugovornik.
Kako napominje Z. Petričević, Bionatura zapošljava 25, uglavnom srednje obrazovanih mladih ljudi, a prosječna plaća iznosi 4000 kuna. Poslovna politika uključuje kontinuirano širenje broja kupaca i tržišta pa od početka sljedeće godine počinju poslovati u susjednim republikama Bosni i Hercegovini te Srbiji i Crnoj Gori. Procjenjuju da na tim tržištima ima dosta stranih tvrtki zainteresiranih za njihove usluge, standard se polako povećava, a konkurencija je zasada mala. Uz nova tržišta i povećanje broja kupaca Bionatura planira obogatiti svoju dosadašnju ponudu i to ugradnjom dozatora za Cedevitu i instant kavu na postojeće aparate za vodu.
Kako se poslovanje Bionature nikada nije temeljilo na kreditima, uskoro planiraju vlasničku transformaciju, kako bi osigurali dodatna sredstava za bolje poslovanje i proširenje.
"Volim reći da je najbolja stranka ona s kojom se nikada ne čujemo jer to znači da nema problema u suradnji", kaže direktor Bionature. " Šalim se, naravno, jer Bionatura itekako brine o zadovoljstvu korisnika svojih usluga. Redovito periodično anketiramo kupce kako bismo saznali što eventualno treba unaprijediti.
S Ericssonom Nikolom Teslom surađujemo već 1,5 godinu, vrlo smo zadovoljni suradnjom, a nadam se da je zadovoljstvo obostrano. ETK je vrlo redoviti platiša. Uz to, suradnja s vašom kompanijom pridonosi i našem imidžu", izjavio je Zvonimir Petričević.

D. Kobsa

 

 

[Poslovna zgrada Bionature]

[Zvonimir Petričević, direktor tvrtke]

Tehnička podrška

©Copyright    

16-12-2003