ERICSSON
Home Products Services Technologies Support About Ericsson
rul_header_1x55.gif (60 bytes)
Ericsson Nikola Tesla > Podaci o kompaniji > "Komunikacije" > Komunikacije 11/12 - 2003.
"Komunikacije" t.gif (43 bytes)
"Komunikacije"
t.gif (43 bytes)
t.gif (43 bytes)
Najvažnije teme broja
Sadržaj broja
Jedinstveni europski pozivni broj u hitnim slučajevima
t.gif (43 bytes)


Naši projekti

O ulasku Hrvatske u Europsku zajednicu te o tomu koje sve preduvjete treba zadovoljiti kako bi se to i ostvarilo bilo je u zadnje vrijeme mnogo riječi i još nije sve rečeno. Složen je to i dugotrajan proces, a jedan od detalja o kojemu brinu i neki od stručnjaka Ericssona Nikole Tesle je uvođenje jedinstvenoga europskoga pozivnoga broja u hitnim slučajevima - 112.

Kada se u zemljama-članicama Europske zajednice dogodi prometna nezgoda, požar ili jednostavno treba mačku skinuti s drveta, ukratko, u svim hitnim slučajevima, ljudi nazovu 112. Isti broj koriste i stanovnici nekih drugih europskih zemalja koje nisu članice Europske zajednice, poput Islanda, Švicarske, Norveške ili Lihtenštajna. Riječ je o jedinstvenom komunikacijskom sustavu koji objedinjuje službe kao što su policija, vatrogasna ili hitna zdravstvena služba, a s obzirom na fleksibilnost i otvorenost sustava moguće je u njega uključiti i neke druge organizacije, primjerice gorsku službu spašavanja ili službu za nadziranje ekoloških incidenata.
Inicijativa da se pokrene integrirani sustav pozivanja u hitnim slučajevima unutar Europske zajednice je stigla iz Belgije, a u Bruxellesu se nalazi i sjedište europske neprofitne udruge koja koordinira paneuropski projekt uvođenja jedinstvenoga pozivnoga broja u hitnim slučajevima - European Emergency Number Association. U Bruxellesu je 1. prosinca održana 1. konferencija o integriranom europskom sustavu pozivanja u hitnim slučajevima na kojoj su prisustvovali predstavnici političkih i društvenih struktura zemalja-članica Europske zajednice i zemalja-kandidata za ulazak u Europsku zajednicu te predstavnici najznačajnijih proizvođača telekomunikacijske opreme i usluga. Među njima se našao i stručni tim iz Ericssona Nikole Tesle u ulozi predstavnika Ericssonove tržišne jedinice Srednja Europa.
"O značaju projekta jasno govori zaključak jednoga od čelnih ljudi Europske zajednice koji je ustvrdio kako će nakon uvođenja eura jedinstveni pozivni broj u hitnim slučajevima - 112, biti ključna karika koja će istinski ujediniti Europu. Svake godine na prostoru Europske zajednice u nesrećama smrtno strada 40 tisuća ljudi, a ozlijeđeno je više od milijun i pol ljudi. Sa skorašnjim ulaskom novih članica taj će se broj i povećati. Riječ je o troškovima čiji godišnji iznos doseže 160 milijardi eura. Uvođenjem jedinstvenoga pozivnoga broja u hitnim slučajevima osigurala bi se brža, efikasnija i troškovno učinkovitija pomoć unesrećenima. Švedska je bila jedna od prvih europskih zemlja koja je implementirala takav jedinstveni sustav pozivanja u hitnim slučajevima koji pokriva cijelu zemlju i čiji rad se koordinira iz jednoga državnoga centra. Vlasnik tog rješenja koje, između ostaloga, podržava uslugu pozicioniranja te protočnost informacija sustavom postignutu primjenom IP tehnologije je Ericsson Security System organizacija. Stručnjaci Ericssona Nikole Tesle u tom segmentu imaju odlične kompetencije zahvaljujući kojima mogu osigurati njegovu kvalitetnu implementaciju u Hrvatskoj i regiji", komentira Željko Đaković, stručnjak iz Centra za komunikacijska rješenja, usluge i logistiku koji je bio član stručnoga tima naše kompanije na konferenciji u Bruxellesu.

Naše znanje za Europu

Jedinstveni pozivni broj u hitnim slučajevima nedvojbeno predstavlja jedan od elemenata uspješne i cjelovite integracije u krug zemalja Europske zajednice. Uvođenje sustava složen je proces budući da se on mora provesti na nacionalnoj razini te budući da mora objediniti nekoliko već postojećih podsustava. Međutim, stručnjaci Ericssona Nikole Tesle, preciznije stručnjaci ETK Centra za cjelovita komunikacijska rješenja, usluge i logistiku, spremni su suočiti se i s tim izazovom i na domaćem tržištu i u okvirima regije. Budući da je poznato da su za ulazak u Europsku zajednicu zainteresirane i neke druge zemlje koje spadaju u Ericssonovu tržišnu jedinicu Srednja Europa, tijekom prosinca ove godine organizira se radionica na regionalnoj razini o Ericssonovom rješenju za jedinstveni pozivni broj u hitnim slučajevima. Tijekom toga susreta sustav će biti predstavljen s više detalja te će se razmotriti mogućnosti za njegovo uvođenje u regiji.

J. Lončar

 

 

[Željko Đaković, stručnjak iz Centra za komunikacijska rješenja, usluge i logistiku izvijestio nas je o zbivanjima na 1. konferenciji o integriranom europskom sustavu pozivanja u hitnim slučajevima održanoj u Bruxellesu.]

Tehnička podrška

©Copyright    

16-12-2003