ERICSSON
Home Products Services Technologies Support About Ericsson
rul_header_1x55.gif (60 bytes)
Ericsson Nikola Tesla > Podaci o kompaniji > "Komunikacije" > Komunikacije 11/12 - 2003.
"Komunikacije" t.gif (43 bytes)
"Komunikacije"
t.gif (43 bytes)
t.gif (43 bytes)
Najvažnije teme broja
Sadržaj broja
Usredotočeni na poslovnu izvrsnost
t.gif (43 bytes)


Åke Enell, predsjednik Ericssona Nikole Tesle komentira poslovanje kompanije tijekom 2003. godine

Ericsson je uspješno prebrodio krizno razdoblje u telekomunikacijama. Premda korporacija predviđa da se tijekom 2004. tržište još neće u potpunosti oporaviti te da novoga uzleta neće biti, činjenica da je tijekom trećega tromjesečja ove godine Ericsson pozitivno poslovao nakon deset uzastopnih tromjesečja gubitaka, ukazuje na to da je najgore za ovim telekomunikacijskim divom. Da, čak i tržišni lideri imaju svoja bolja i lošija razdoblja, a Ericsson je u ovom trenutku ponovno na putu prema boljim vremenima. Gdje se na toj korporativnoj slici nalazi Ericssonova lokalna kompanija u Hrvatskoj? Åke Enell, predsjednik Ericssona Nikole Tesle, u svom obraćanju komentira kompanijinu ulogu u slaganju korporativnih kockica na prava mjesta.

Cijenjene kolegice i kolege,

činjenica da je Ericssonov izvještaj o poslovanju tijekom trećega ovogodišnjega tromjesečja donio vijesti o pozitivnom poslovanju govori da je telekomunikacijsko tržište na putu prema stabilizaciji. Osobno, bio sam optimistian i tijekom najvećega zamaha krize. Vjerovao sam da Ericsson može prebroditi krizu uz usredotočenost i predanost svojih zaposlenika koje sam iskusio tijekom gotovo četrdeset godina rada na različitim pozicijama i u različitim poslovnim segmentima u korporaciji. Naravno, s korporativnoga vrha primamo jasne signale da pozitivno poslovanje tijekom trećega tromjesečja 2003. ne znači da se sada možemo opustiti. Radite li u telekomunikacijama ne možete si priuštiti opuštanje, jedino na što možete sa sigurnošću računati je potreba za usredotoenošću na operativnu izvrsnost. To je jedini način da se opstane, što mi možemo potvrditi na temelju svojega iskustva stečenoga tijekom zadnjih nekoliko godina koje su bile prilino teške za telekom industriju. Naravno, novi korporativni menadžment imao je važnu ulogu u Ericssonovom povratku profitabilnom poslovanju. Kreiranje nove korporativne strategije usmjerene na postizanje jednostavnosti, fleksibilnosti i multifunkcionalnosti poslovnih procesa te insistiranje na vrhunskoj kvaliteti rezultata u svim poslovnim segmentima je ono što je omogućilo Ericssonu da se još jednom potvrdi kao tržišni predvodnik.

Uloga Ericssona Nikole Tesle u korporativnom povratku profitabilnosti

Ericsson Nikola Tesla je tijekom zadnje četiri godine, kada je na svjetskom telekom tržištu recesija bila u najvećem zamahu, zabilježio pozitivan novčani tok. Nije li to značajno postignuće? Takav uspjeh dugujemo našim kompetentnim stručnjacima i učinkovitoj strategiji. Bliske veze s našim kupcima, razvoj kompetencija na svim relevantnim područjima, proaktivni pristup i potraga za novim poslovnim prilikama, pa čak i hrabrost da uđemo u nova područja kao što su to e-sustavi, održali su nas na površini. Ericsson Nikola Tesla u mnogim segmentima može služiti kao ogledni primjer za druge Ericssonove lokalne kompanije. Tijekom 2003. nastavili smo se prilagođavati potrebama naših kupaca, trudeći se ukazati im na mogućnosti za njihov poslovni rast, budući da smo svjesni kako njihov uspjeh znači da smo i mi uspjeli. Bila je to godina tijekom koje je koncept centara izvrsnosti na području cjelovitih komunikacijskih rješenja bio prepoznat u korporaciji kao put prema troškovno učinkovitijem poslovanju i poslovnom rastu, godina u kojoj je naš Institut za telekomunikacije uspješno proveo dvadesetak transfera uz rješavanje rutinskih zadaća te je opstao kao značajni član korporativne istraživačko-razvojne organizacije, bila je to godina tijekom koje smo upogonili snažnu i jedinstvenu marketinško-prodajnu jedinicu koja je postigla izvanredne rezultate na našim izvoznim tržištima i godina tijekom koje je Ericsson Nikola Tesla uspješno djelovao kao centar iz kojega se upravljalo tržišnom jedinicom Srednja Europa. Ukratko, naša kompanija nastavila je djelovati kao jedna od najuspješnijih u Ericssonovoj grupi te je zahvaljujui takvoj poziciji pridonosila cjelokupnom korporativnom rezultatu i povratku profitabilnosti. Međutim, naša je kompanija prepoznata i kao jedna od najuspješnijih kompanija u Hrvatskoj, što je potvrđeno nagradom "Zlatna kuna" u kategoriji velikih kompanija koju nam je na početku godine dodijelila Hrvatska gospodarska komora.
Analiza naših rezultata ostvarenih u prvih devet mjeseci 2003. godine je ohrabrujuća. Naravno, detaljnije i konkretnije podatke imat ćemo početkom iduče godine. Tada ćemo moći govoriti o točnim iznosima i postotcima. U svakom slučaju treba imati na umu u kojim se okolnostima poslovalo u 2003. godini. Uspjeli smo pojednostavniti našu organizaciju pa smo se uz tri glavne operativne jedinice (Centar za komunikacijska rješenja, usluge i logistiku, Marketing i prodaja, Institut za telekomunikacije) te uz četiri jedinice podrške (Upravljanje ljudskim potencijalima, Podrška poslovanju, Kompanijske komunikacije i Opće usluge) na tržištu predstavili kao vrhunski i prilagodljivi isporučitelj komunikacijskih rješenja usluga i softvera. Drugim riječima, našim kupcima - najznačajnijim operatorima na domaćem i na inozemnim tržištima te korporaciji Ericsson, osigurali smo brzo, djelotvorno i troškovno-učinkovito zadovoljavanje komunikacijskih i poslovnih potreba. To je rezultiralo poboljšanjem kompanijinoga imidža, a ono što možda najbolje može predočiti u kojoj mjeri je tijekom ove godine Ericsson Nikola Tesla bio uspješan je certifikat "Prepoznat po izvrsnosti" koji nam je dodijelila Europska zaklada za upravljanje kvalitetom. To znači da je razvijena Europa prepoznala kvalitetu našega rada. Ericsson Nikola Tesla je de facto prva hrvatska kompanija koja je već ušla u Europsku zajednicu, a i u Ericssonovoj grupi naša je kompanija prva dobila to vrijedno priznanje.
Drago mi je što mogu reći kako je u 2003. domaće tržište bilo najuspješnije pojedinačno tržište od svih na kojima poslujemo. Neposredno iza njega su se pozicionirala tržišta susjednih zemalja te zemalja Istočne Europe i Centralne Azije. Budući da smo i tijekom ove godine bili prisutni na afričkim tržištima, možemo u globalu reći da je Ericsson Nikola Tesla potvrdio dobre pozicije na svim svojim tržištima. Nedavno je potpisan ugovor s korporacijom u sladu s kojim smo zadržali odgovornost za sva naša dosadašnja tržišta. Dakle, u tom segmentu nisu nam mogućnosti sužene, što je veoma važno za našu budućnost. Naglasak koji je u našoj organizaciji dat marketinško-prodajnoj jedinici u skladu je s korporativnom strategijom. Ericsson velike nade polaže na prodajnu organizaciju, a to isto čini i Ericsson Nikola Tesla.
Kada je riječ o prodaji pojedinih segmenata proizvoda i usluga s naše prodajne liste, Ericsson Nikola Tesla i dalje pokazuje bolji rezultat u domeni fiksne telefonije u odnosu na mobilnu. Razlog za to nalazimo u rasporedu odgovornosti za određene segmente koje diktira korporacija. Međutim, naša prisutnost u mobilnoj telefoniji postupno je rasla tijekom zadnjih nekoliko godina te naša kompanija i u tom području raspolaže sa stručnim i kompetentnim kadrom. Očekujem da će se takav trend povećanja našega angažmana u mobilnoj telefoniji i dalje održati. Spremni smo za najnovije mobilne tehnologije, uključujui i UMTS, a znatan broj naših stručnjaka je na tom području već stekao značajna iskustva radeći na globalnim Ericssonovim UMTS projektima.

Znamo se nositi s izazovima

Kompanija koja zapošljava više od tisuću predanih stručnjaka može tijekom godine dana učiniti mnogo pa je lista poslova koje su realizirali zaposlenici Ericssona Nikole Tesle prošle godine i koji bi mogli biti kandidati za najznačajnije postignuće tijekom 2003. veoma duga. Bilo je mnogo vrijednih ugovora, uključujui i one s novim kupcima, bilo je mnogo značajnih inicijativa i projekata te mislim da bi bilo pogrešno bilo kojega od njih izdvojiti. No, ima nešto što bih volio istaći kao kompanijino važno postignuće - pobjednički duh naših zaposlenika i njihova sposobnost da mobiliziraju sve svoje snage kada je najteže i kada je to najviše potrebno. Ono u ćemu smo mi istinski dobri jest suočavanje s izazovima, a budući da radimo u telekomunikacijama, industriji ispunjenoj izazovima, to je odlika vrijedna zlata. Čestitam svim kolegicama i kolegama što su još jednoj uspješnoj godini Ericssona Nikole Tesle pridonijeli svojim profesionalizmom, predanošću i lojalnošću.
Ciljevi koje ćemo nastojati ostvariti tijekom 2004. utemeljeni su na ugledu kojega uživamo na našim tržištima. To je ono što želimo zadržati. Kako bismo to postigli moramo se usredotočiti na daljnji razvoj kompetencija, moramo našim kupcima jasno ukazati na snagu naših potencijala u području usluga te se dokazati kao sistem integrator. Pri tomu se moramo nastaviti prilagođavati uvjetima na telekomunikacijskom tržištu i novim tehnologijama, no takav pristup već je postao dio naše svakodnevne radne rutine. Trudit ćemo se zadržati teško stečenu i zasluženu ulogu najbolje hrvatske kompanije i odabranoga poslodavca, a nastavit ćemo doprinositi u značajnoj mjeri i održivom razvoju Hrvatske, telekomunikacijske industrije i naših kupaca. Uvjeren sam da taj plan, premda je veoma ambiciozan, uz tako snažan tim kakav jest Ericsson Nikola Tesla možemo ostvariti.
Koristim ovu priliku da svim zaposlenicima naše kompanije, našim kupcima i poslovnim partnerima zaželim sretne nadolazeće blagdane i puno uspjeha u 2004.

S poštovanjem, 
Åke Enell Predsjednik Ericssona Nikole Tesle

 

 

[Ake Enell, predsjednik Ericssona Nikole Tesle]

Tehnička podrška

©Copyright    

16-12-2003