|
Åke Enell, predsjednik Ericssona Nikole Tesle komentira
poslovanje kompanije tijekom 2003. godine
Ericsson
je uspješno prebrodio krizno razdoblje u telekomunikacijama.
Premda korporacija predviđa da se tijekom 2004. tržište još neće
u potpunosti oporaviti te da novoga uzleta neće biti, činjenica
da je tijekom trećega tromjesečja ove godine Ericsson pozitivno
poslovao nakon deset uzastopnih tromjesečja gubitaka, ukazuje na
to da je najgore za ovim telekomunikacijskim divom. Da, čak i tržišni
lideri imaju svoja bolja i lošija razdoblja, a Ericsson je u ovom
trenutku ponovno na putu prema boljim vremenima. Gdje se na toj
korporativnoj slici nalazi Ericssonova lokalna kompanija u
Hrvatskoj? Åke Enell, predsjednik Ericssona Nikole Tesle, u svom
obraćanju komentira kompanijinu ulogu u slaganju korporativnih
kockica na prava mjesta.
Cijenjene
kolegice i kolege,
činjenica
da je Ericssonov izvještaj o poslovanju tijekom trećega ovogodišnjega
tromjesečja donio vijesti o pozitivnom poslovanju govori da je
telekomunikacijsko tržište na putu prema stabilizaciji. Osobno,
bio sam optimistian i tijekom najvećega zamaha krize. Vjerovao
sam da Ericsson može prebroditi krizu uz usredotočenost i
predanost svojih zaposlenika koje sam iskusio tijekom gotovo četrdeset
godina rada na različitim pozicijama i u različitim poslovnim
segmentima u korporaciji. Naravno, s korporativnoga vrha primamo
jasne signale da pozitivno poslovanje tijekom trećega tromjesečja
2003. ne znači da se sada možemo opustiti. Radite li u
telekomunikacijama ne možete si priuštiti opuštanje, jedino na
što možete sa sigurnošću računati je potreba za usredotoenošću
na operativnu izvrsnost. To je jedini način da se opstane, što
mi možemo potvrditi na temelju svojega iskustva stečenoga
tijekom zadnjih nekoliko godina koje su bile prilino teške za
telekom industriju. Naravno, novi korporativni menadžment imao je
važnu ulogu u Ericssonovom povratku profitabilnom poslovanju.
Kreiranje nove korporativne strategije usmjerene na postizanje
jednostavnosti, fleksibilnosti i multifunkcionalnosti poslovnih
procesa te insistiranje na vrhunskoj kvaliteti rezultata u svim
poslovnim segmentima je ono što je omogućilo Ericssonu da se još
jednom potvrdi kao tržišni predvodnik.
Uloga
Ericssona Nikole Tesle u korporativnom povratku profitabilnosti
Ericsson
Nikola Tesla je tijekom zadnje četiri godine, kada je na
svjetskom telekom tržištu recesija bila u najvećem zamahu,
zabilježio pozitivan novčani tok. Nije li to značajno postignuće?
Takav uspjeh dugujemo našim kompetentnim stručnjacima i učinkovitoj
strategiji. Bliske veze s našim kupcima, razvoj kompetencija na
svim relevantnim područjima, proaktivni pristup i potraga za
novim poslovnim prilikama, pa čak i hrabrost da uđemo u nova
područja kao što su to e-sustavi, održali su nas na površini.
Ericsson Nikola Tesla u mnogim segmentima može služiti kao
ogledni primjer za druge Ericssonove lokalne kompanije. Tijekom
2003. nastavili smo se prilagođavati potrebama naših kupaca,
trudeći se ukazati im na mogućnosti za njihov poslovni rast,
budući da smo svjesni kako njihov uspjeh znači da smo i mi
uspjeli. Bila je to godina tijekom koje je koncept centara
izvrsnosti na području cjelovitih komunikacijskih rješenja bio
prepoznat u korporaciji kao put prema troškovno učinkovitijem
poslovanju i poslovnom rastu, godina u kojoj je naš Institut za
telekomunikacije uspješno proveo dvadesetak transfera uz rješavanje
rutinskih zadaća te je opstao kao značajni član korporativne
istraživačko-razvojne organizacije, bila je to godina tijekom
koje smo upogonili snažnu i jedinstvenu marketinško-prodajnu
jedinicu koja je postigla izvanredne rezultate na našim izvoznim
tržištima i godina tijekom koje je Ericsson Nikola Tesla uspješno
djelovao kao centar iz kojega se upravljalo tržišnom jedinicom
Srednja Europa. Ukratko, naša kompanija nastavila je djelovati
kao jedna od najuspješnijih u Ericssonovoj grupi te je
zahvaljujui takvoj poziciji pridonosila cjelokupnom korporativnom
rezultatu i povratku profitabilnosti. Međutim, naša je kompanija
prepoznata i kao jedna od najuspješnijih kompanija u Hrvatskoj,
što je potvrđeno nagradom "Zlatna kuna" u kategoriji
velikih kompanija koju nam je na početku godine dodijelila
Hrvatska gospodarska komora.
Analiza naših rezultata ostvarenih u prvih devet mjeseci 2003.
godine je ohrabrujuća. Naravno, detaljnije i konkretnije podatke
imat ćemo početkom iduče godine. Tada ćemo moći govoriti o točnim
iznosima i postotcima. U svakom slučaju treba imati na umu u
kojim se okolnostima poslovalo u 2003. godini. Uspjeli smo
pojednostavniti našu organizaciju pa smo se uz tri glavne
operativne jedinice (Centar za komunikacijska rješenja, usluge i
logistiku, Marketing i prodaja, Institut za telekomunikacije) te
uz četiri jedinice podrške (Upravljanje ljudskim potencijalima,
Podrška poslovanju, Kompanijske komunikacije i Opće usluge) na
tržištu predstavili kao vrhunski i prilagodljivi isporučitelj
komunikacijskih rješenja usluga i softvera. Drugim riječima, našim
kupcima - najznačajnijim operatorima na domaćem i na inozemnim
tržištima te korporaciji Ericsson, osigurali smo brzo,
djelotvorno i troškovno-učinkovito zadovoljavanje
komunikacijskih i poslovnih potreba. To je rezultiralo poboljšanjem
kompanijinoga imidža, a ono što možda najbolje može predočiti
u kojoj mjeri je tijekom ove godine Ericsson Nikola Tesla bio
uspješan je certifikat "Prepoznat po izvrsnosti" koji
nam je dodijelila Europska zaklada za upravljanje kvalitetom. To
znači da je razvijena Europa prepoznala kvalitetu našega rada.
Ericsson Nikola Tesla je de facto prva hrvatska kompanija koja je
već ušla u Europsku zajednicu, a i u Ericssonovoj grupi naša je
kompanija prva dobila to vrijedno priznanje.
Drago mi je što mogu reći kako je u 2003. domaće tržište bilo
najuspješnije pojedinačno tržište od svih na kojima poslujemo.
Neposredno iza njega su se pozicionirala tržišta susjednih
zemalja te zemalja Istočne Europe i Centralne Azije. Budući da
smo i tijekom ove godine bili prisutni na afričkim tržištima,
možemo u globalu reći da je Ericsson Nikola Tesla potvrdio dobre
pozicije na svim svojim tržištima. Nedavno je potpisan ugovor s
korporacijom u sladu s kojim smo zadržali odgovornost za sva naša
dosadašnja tržišta. Dakle, u tom segmentu nisu nam mogućnosti
sužene, što je veoma važno za našu budućnost. Naglasak koji
je u našoj organizaciji dat marketinško-prodajnoj jedinici u
skladu je s korporativnom strategijom. Ericsson velike nade polaže
na prodajnu organizaciju, a to isto čini i Ericsson Nikola Tesla.
Kada je riječ o prodaji pojedinih segmenata proizvoda i usluga s
naše prodajne liste, Ericsson Nikola Tesla i dalje pokazuje bolji
rezultat u domeni fiksne telefonije u odnosu na mobilnu. Razlog za
to nalazimo u rasporedu odgovornosti za određene segmente koje
diktira korporacija. Međutim, naša prisutnost u mobilnoj
telefoniji postupno je rasla tijekom zadnjih nekoliko godina te naša
kompanija i u tom području raspolaže sa stručnim i kompetentnim
kadrom. Očekujem da će se takav trend povećanja našega angažmana
u mobilnoj telefoniji i dalje održati. Spremni smo za najnovije
mobilne tehnologije, uključujui i UMTS, a znatan broj naših stručnjaka
je na tom području već stekao značajna iskustva radeći na
globalnim Ericssonovim UMTS projektima.
Znamo
se nositi s izazovima
Kompanija
koja zapošljava više od tisuću predanih stručnjaka može
tijekom godine dana učiniti mnogo pa je lista poslova koje su
realizirali zaposlenici Ericssona Nikole Tesle prošle godine i
koji bi mogli biti kandidati za najznačajnije postignuće tijekom
2003. veoma duga. Bilo je mnogo vrijednih ugovora, uključujui i
one s novim kupcima, bilo je mnogo značajnih inicijativa i
projekata te mislim da bi bilo pogrešno bilo kojega od njih
izdvojiti. No, ima nešto što bih volio istaći kao kompanijino
važno postignuće - pobjednički duh naših zaposlenika i njihova
sposobnost da mobiliziraju sve svoje snage kada je najteže i kada
je to najviše potrebno. Ono u ćemu smo mi istinski dobri jest
suočavanje s izazovima, a budući da radimo u telekomunikacijama,
industriji ispunjenoj izazovima, to je odlika vrijedna zlata. Čestitam
svim kolegicama i kolegama što su još jednoj uspješnoj godini
Ericssona Nikole Tesle pridonijeli svojim profesionalizmom,
predanošću i lojalnošću.
Ciljevi koje ćemo nastojati ostvariti tijekom 2004. utemeljeni su
na ugledu kojega uživamo na našim tržištima. To je ono što želimo
zadržati. Kako bismo to postigli moramo se usredotočiti na
daljnji razvoj kompetencija, moramo našim kupcima jasno ukazati
na snagu naših potencijala u području usluga te se dokazati kao
sistem integrator. Pri tomu se moramo nastaviti prilagođavati
uvjetima na telekomunikacijskom tržištu i novim tehnologijama,
no takav pristup već je postao dio naše svakodnevne radne
rutine. Trudit ćemo se zadržati teško stečenu i zasluženu
ulogu najbolje hrvatske kompanije i odabranoga poslodavca, a
nastavit ćemo doprinositi u značajnoj mjeri i održivom razvoju
Hrvatske, telekomunikacijske industrije i naših kupaca. Uvjeren
sam da taj plan, premda je veoma ambiciozan, uz tako snažan tim
kakav jest Ericsson Nikola Tesla možemo ostvariti.
Koristim ovu priliku da svim zaposlenicima naše kompanije, našim
kupcima i poslovnim partnerima zaželim sretne nadolazeće
blagdane i puno uspjeha u 2004.
S
poštovanjem,
Åke Enell Predsjednik Ericssona Nikole Tesle
|
|