|
Centar za komunikacijska rješenja, usluge i logistiku na kraju
2003.
Zaposlenici
ETK Centra za komunikacijska rješenja, usluge i logistiku imali
su prilike 28. studenoga od čelnih ljudi jedinice te gostiju iz
drugih dijelova organizacije čuti pregršt zanimljivosti o
postignućima tijekom ove godine te planovima za iduću godinu.
Budući da je riječ o jedinici s više od 450 stručnjaka koji su
do studenoga ove godine radili na gotovo devet stotina ugovora
realiziranih na dvadeset i jednom tržištu uz stalnu fokusiranost
na nova strateška rješenja i nove poslovne mogućnosti, bilo je
iznimno korisno i zanimljivo steći cjeloviti uvid u ovogodišnje
aktivnosti, a još zanimljivija bila su predviđanja trendova za
iduću godinu. Od Centra za komunikacijska rješenja, usluge i
logistiku se, naime, očekuje da nadmaši očekivanja.
Djelotvornoga
obavljanja radnih zadaća nema bez razumijevanja trendova u širem
okružju u kojemu djelujemo. Imajući to na umu, direktorica
Centra za komunikacijska rješenja, usluge i logistiku, Gordana
Kovačević, svoje je obraćanje stručnjacima te jedinice počela
s naznakama kretanja na globalnom telekomunikacijskom tržištu, u
Ericssonu i našoj kompaniji. Uz organizacijske promjene koje
stupaju na snagu početkom iduće godine, naglasila je ona,
Ericsson će postati manji, brži i jači te će se tako lakše moći
učvrstiti kao predvodnik na globalnom telekomunikacijskom tržištu
obilježenom prekomjernom ponudom koja isporučiteljima
telekomunikacija nameće operativnu izvrsnost kao preduvjet za
uspjeh. U ponovnoj uspostavi ravnoteže na tržištu ključnu
ulogu odigrat će krajnji korisnici kao pokretači poslovnoga
rasta pa je stoga preduvjet za uspjeh telekom kompanija dobra
suradnja operativnih jedinica, kao što je ETK Centar za
komunikacijska rješenja, usluge i logistiku, s prodajno-marketinškim
jedinicama koje su u direktnom kontaktu s kupcima. Tom trendu naš
Centar već se počeo prilagođavati, zaključila je Gordana Kovačević
te je u nastavku izlaganja navela najznačajnije uspjehe koje je
Centar ostvario tijekom 2003.
U
ukupnom ovogodišnjem poslovanju Ericssona Nikole Tesle, Centar je
imao iznimno značajnu ulogu kao nositelj jednoga od tri centara
izvrsnosti za cjelovita komunikacijska rješenja na području
Europe, Srednjega Istoka i Afrike. To drugim riječima znači da
je Centar uspio ostvariti jedan od svojih najvažnijih ovogodišnjih
ciljeva - postizanje operativne izvrsnosti. Objedinjavanjem područja
cjelovitih komunikacijskih rješenja, usluga i logistike
postignuta je snažna sinergija tih aktivnosti uz timski rad kao
ključni način realizacije svih projekata. Razvoj kompetencija
bio je usmjeren na nove tehnologije čije dobro poznavanje će u
skoroj budućnosti stručnjacima Centra nedvojbeno osigurati nove
poslove. U ovom trenutku, primjerice, 18% zaposlenika te najveće
jedinice u našoj kompaniji osposobljeno je za rad na UMTS
projektima. U području više-uslužnih mreža Centar je i ove
godine zadržao odgovornosti na globalnoj razini, a u području
usluga pozicionirao se kao središte kompetencija za Srednju
Europu. U korporaciji su zapaženi i rezultati Ericsson Mobility
World organizacije koja djeluje u sklopu Centra kao dio globalne
mreže stručnjaka za razvoj aplikacija utemeljenih na
tehnologijama mobilnoga Interneta. I u području poslovnih sustava
postignuti su dobri rezultati, a u fokusu su i ovdje bile
najsuvremenije verzije sustava koje podržavaju mobilnost i
pristup Internetu. Bila je to i prilika da se prezentiraju mišljenja
kolega iz drugih Ericssonovih tržišnih jedinica i lokalnih
kompanija o kvaliteti naših stručnjaka.
Jedno od izuzetno značajnijih postignuća svakako je i uspješan
ulazak u područje e-sustava na čemu je G. Kovačević posebno čestitala
cijelom timu za e-sustave.
Na
putu prema izvrsnosti
U
nizanju rezultata koje je Centar ostvario ove godine Gordani Kovačević
pomogli su članovi menadžment tima jedinice. Snježana Ivezić-Torbarina
govorila je o sudjelovanju stručnjaka Centra u regionalnoj MUX
organizaciji, dakle o projektima na području fiksne telefonije
istakavši kako se radi na formalizaciji njihovoga prisustva u
projektima izvan Srednje i Istočne Europe. Damir Bušić
ustvrdio je kako su planovi u području Internet aplikacija i rješenja
tijekom 2003. u potpunosti ostvareni. Ono što je prioritet u budućnosti
je ciljani razvoj kompetencija za što već postoje planovi razrađeni
na individualnoj razini. Srećko Lepri rekao je nešto više
o plasmanu usluga, istaknuvši kako je iskorištenost ljudskih
resursa u tom području od 92% odličan rezultat. On je kao jednu
od novina u ponudi Centra za razvoj kompetencija koji djeluje u
sklopu jedinice za Usluge izdvojio Tečaj o timskom radu (Team
Building Seminar) te pozvao sve prisutne rukovoditelje da ga
iskoriste u povećanju učinkovitosti svojih timova. Ankica
Kurelja spomenula je kako je do kraja jedanaestoga mjeseca
2003. Centar sudjelovao u realizaciji 872 ugovora na 21 tržištu
širom svijeta, od kojih je 635 uspješno zaključenih, a ostali
se uglavnom odnose na godišnje ugovore čija realizacija će
trajati do kraja prosinca.
Na pitanje: "Kako dalje?" odgovorio je Branko Dronjić.
Po njegovom mišljenju tajna uspjeha je u kontinuiranom poboljšavanju
procesa i učinkovitom upravljanju promjenama. I za jedno i za
drugo nužno je znanje te se uz usavršavanje u stručnom pogledu
valja usavršavati i kada je riječ o unaprjeđenju poslovnih
procesa i prilagođavanju uvjetima na tržištu, zaključio je
svoje kratko izlaganje B. Dronjić.
Zajedno
smo jači
Složeni
projekti na području telekomunikacija uspješno se mogu
realizirati tek uz odličnu suradnju stručnjaka za različita
područja. Da je svijest o tomu prisutna u ETK Centru za
komunikacijska rješenja, usluge i logistiku dokazuje i poziv
gostima iz drugih kompanijinih organizacijskih jedinica koji su
svojim prezentacijama upotpunili skup. Milan Živković,
direktor za Razvoj poslovanja u jedinici za Marketing i prodaju
iznio je ohrabrujuće podatke o tržišnim trendovima utemeljenima
na projekcijama do 2006. godine. Oni ukazuju na značajnu stopu
rasta ICT tržišta u Hrvatskoj, pri čemu mobilna telefonija
ustrajno preuzima primat. Analize ukazuju i na značajan porast
potreba za integracijskim uslugama na domaćem tržištu, što naša
kompanija također mora iskoristiti, budući da u tom segmentu
raspolaže sa snažnim stručnim timom. Pred nama je raspisivanje
natječaja za UMTS koncesije te daljnja deregulacija i
liberalizacija tržišta, uključujući i dolazak novih operatora.
Velike prilike za kompaniju otvaraju se i u području e-sustava na
kojemu smo se već dokazali kao vodeća domaća kompanija. Jedan
od najbrže rastućih područja u telekomunikacijama su poslovni
sustavi. Integracija IS/IT i telekomunikacijskih rješenja otvara
nove poslovne prilike za Ericsson Nikolu Teslu, ustvrdio je M. Živković,
naglasivši ključnu ulogu ETK Centra za komunikacijska rješenja,
usluge i logistiku u realizaciji spomenutih mogućnosti.
S
njim se složio drugi gost na skupu - Tihomir Šicel,
odgovoran za suradnju s Hrvatskim Telekomom, koji je primio poziv
da se obrati skupu budući da je način na koji rade Centar i KAM
HT, kako je istakla G. Kovačević, ogledni primjer uspješne
suradnje Centra i jedne KAM organizacije. T. Šicel posebnu
pozornost posvetio je preokretu u odnosima između HT-a i naše
kompanije za koji je trebalo promijeniti način razmišljanja. S
početkom novih trendova u telekomunikacijama koji su naglasili
ulogu usluga, naime, odnos prodavatelj - kupac zamijenila je
zajednička briga o mreži, odnosno, uspostavljen je partnerski
odnos kompanija koje zajednički donose odluke o unaprjeđenju
operatorovoga sustava. T. Šicel najavio je pojačana zalaganja
KAM-a HT na području mobilne telefonije te mobilnoga Interneta i
porast prodaje tijekom iduće godine od 15-20%. Postignuti
rezultati u realizaciji zajedničkih ciljeva, uz dobru suradnju
između Centra i KAM-a kojega predvodi, zaključio je on na kraju,
rezultat su vrhunske profesionalnosti članova oba tima.
Posebnu
pozornost zaslužuju e-sustavi
Značajan
uspjeh koji je postignut u sklopu e-sustava predstavio je Zoran
Bojko, zamjenik rukovoditelja jedinice za e-sustave, te
nedavno uspostavljene organizacije u našoj kompaniji. Cilj koji
je postavljen za ovu godinu je ostvaren - reference na domaćem tržištu
su "u džepu" nakon potpisivanja ugovora s Ministarstvom
zdravstva o implementaciji integriranoga informacijskoga sustava
primarne zdravstvene zaštite. O pilot projektu koji je prethodio
tom ugovoru prisutni su nešto više čuli od Miroslava Končara,
stručnjaka koji je u projekt bio uključen od samoga početa.
Spomenimo samo to da je pilot sustav osmišljen u našoj kompaniji
bio toliko uspješan da je u nekim ordinacijama još u uporabi, a
tijekom njegova službenoga probnoga rada putem njega realizirano
je otprilike 14.000 pregleda, izdano je oko 8.000 uputnica i
20.000 recepata za lijekove u vrijednosti koja premašuje 1,5
milijuna kuna.
Čeka
nas puno posla u 2004.
Druženje
u Velikoj dvorani završeno je objavljivanjem planova i izazova za
iduću godinu: zadržati vodeću poziciju kao isporučitelj
cjelovitih komunikacijskih rješenja i usluga, osnažiti svoju
ulogu u području e-sustava, poslovnih sustava i usluga te ulogu
sistem integratora, dalje razvijati kompetencije za poslovni
konzalting te inovativni pristup i pobjedničku kulturu. Plan je
prilično ambiciozan, zaključila je G. Kovačević, a u
ostvarenju tih ciljeva kao i do sada će se voditi briga o
prepoznavanju i nagrađivanju pojedinaca i timova koji su najviše
pridonijeli poslovnom rezultatima i zajedničkom uspjehu. Prilika
za to otvorena je svima.
J.
Lončar
|
|