|
Razvoj kompetencija
Kupac
je kralj. Ukažemo li kupcu na mogućnosti za ostvarenje njegova
poslovnoga rasta, stvorit ćemo preduvjete i za vlastiti
prosperitet. Graditi partnerstvo s kupcima naš je prioritet. U
središtu naše poslovne strategije nalaze se naši kupci.
Zadovoljenje potreba i želja naših kupaca primarni je kompanijin
cilj. Sve su to tvrdnje koje svaki iole ozbiljni isporučitelj
telekomunikacija smatra neizostavnim zakonitostima svojega
poslovnoga pristupa. No, to je teorija, a praksa…
"Kod
nas praksa znači da sve radi, ali nitko ne zna zašto,"
pohvalio se zaposlenik jedne uspješne kompanije kolegi iz druge,
jednako uspješne kompanije. Ovaj uzvrati: "Da, a mi se više
bavimo teorijom - svi sve znaju, ali ništa ne radi." Slušao
je njihov razgovor treći kolega, također iz veoma uspješne
kompanije, te ponosno ustvrdi: "Mi u našoj kompaniji
kombiniramo teoriju i praksu - ništa ne radi, a nitko ne zna zašto."
Naravno, niti jedan od ove trojke nije zaposlen u kompaniji
Ericsson Nikola Tesla. Zašto? Jer u toj kompaniji u sklopu
seminara "Kako bolje razumjeti kupca" (Operator
Understanding) i u teoriji i u praksi zaposlenici savladavaju vještinu
razumijevanja kupca koji želi uspjeti na zahtjevnom
telekomunikacijskom tržištu čiji razvoj diktiraju krajnji
korisnici. Kako? Spoznajom da stručna znanja o tehnologijama nisu
dovoljna. Važno je naučiti slušati ono što kupac iskazuje o
svojim potrebama, a najdjelotvorniji način da se to nauči je
"staviti se u cipele" kupca. U slučaju Ericssona Nikole
Tesle riječ je mahom o telekomunikacijskim operatorima. Dakle, od
25. do 27. studenoga pedeset polaznika, većim dijelom iz naše
kompanije, uz dva gosta iz tržišne jedinice Srednja Europa,
podijeljeni u deset grupa imali su zamišljene uloge u menadžment
timovima zamišljenih operatora aktivnih na zamišljenom tržištu.
Svaki dan bio je jedna godina, a cilj je svake grupe bio ostvariti
što uspješnije poslovanje. Na kraju su analizirane strategije
koje su pojedini operatori primjenjivali u "poslovanju"
te su proglašene i najuspješnije kompanije.
Organizacija
tečaja
Tečaj
je organiziran u sklopu aktivnosti kompanijine jedinice za
Upravljanje ljudskim potencijalima. Predavači, stručnjaci iz
agencije Business Training System (BTS) koja već niz godina surađuje
s Ericssonom u kreiranju sličnih programa, Jenny Strömberg,
Birgitta Rydell i Ahmet Önal tečaj su učinili jednako korisnim
koliko i zabavnim.
Tečaj
je, kako se iz njegova naziva dade naslutiti, bio usredotočen na
razumijevanje poslovnih procesa kupaca i partnera te na kreiranje
učinkovitih financijskih i strateških planova u poslovnom okružju
koje je odražavalo trenutačnu situaciju na telekom tržištu.
Rober
Lakovnik, rukovoditelj za razvoj kompetencija u jedinici za
Upravljanje ljudskim potencijalima koji je brinuo o organizaciji
tečaja ističe:
"Uspjeli
smo po drugi put u našoj kompaniji organizirati tečaj za
pedesetak zaposlenika, premda ga je BTS agencija primarno
kreirala za upola manje polaznika. Time smo postigli znatno
povoljniju cijenu tečaja, uz zadržavanje visoke razine
kvalitete izvedbe, što je veoma važno u ovim vremenima kada je
troškovna učinkovitost prioritet. Stručni tim predavača
izvrsno je odigrao svoju ulogu te su polaznici, kako je vidljivo
iz anketnoga upitnika kojega su ispunili na kraju tečaja, bili
veoma zadovoljni."
J.
Lončar
|
|