|
Moj djelić svemira
Avion
bez pilota pada ponad provalije, ali netom prije no što se surva
u bezdan, za njim iznenada, s jurećega motora skače muškarac
odjeven u elegantno odijelo, savitljiv poput opruge, spretan poput
mačke i očigledno nevjerojatno hrabar. Njegova svilena kravata
leprša na vjetru dok se uz kotač dvokrilca penje u pilotsku
kabinu te uspijeva avion podići prema nebeskom plavetnilu. Njegov
motor nestaje u oblaku vatre i dima nakon što se zaleti u
stijenu. I dok za njim s nevjericom gleda izbezumljena gomila
progonitelja, on uz samouvjereni smiješak nastavlja svoju
pustolovinu u zraku. To može samo on - James Bond, tajni agent
007 u službi Njenoga veličanstva. Pitate li Marina Lermana,
sistem inženjera iz jedinice za Usluge Ericssona Nikole Tesle, to
je najdojmiljivija scena koju je ikada vidio na filmskom platnu.
Otkrijte je li i njegov djelić svemira jednako uzbudljiv?
Studij
elektrotehnike, preciznije telekomunikacija,
a) odabrao sam impresioniran mogućnostima koje to područje
otvara za zaposlenje i usavršavanje. S jedne strane znao sam da
ću uz takav profesionalni odabir jednostavno morati stalno učiti,
ali to mi se niti tada nije činilo, niti mi se danas čini
prezahtjevnim. S druge strane, bio sam svjestan da su
telekomunikacije područje koje garantira dinamiku, novosti,
uvijek nekakvo kretanje prema novim ciljevima. Takvo okruženje po
mojoj je mjeri.
b)
završio sam, kao i većina kolega u kompaniji, na Fakultetu
elektrotehnike i računarstva u Zagrebu. Tijekom studija stekao
sam dobre prijatelje, a s nekima i danas radim u Ericssonu Nikoli
Tesli te se družim s njima i privatno. To je odlična kombinacija
jer sa sigurnošću možeš računati na podršku kada se stvari
ne odvijaju onako kako biste vi željeli.
c)
doveo me u Ericsson Nikolu Teslu 1998. godine, na preporuku
prijatelja. Priznajem, kao mladića, slobodnog i u potrazi za
avanturama, privukla me prije svega mogućnost putovanja. U
jedinici za Usluge, gdje radim od dolaska u kompaniju, te su se
moje mladalačke težnje i ostvarile. Do sada sam radio na različitim
projektima na različitim stranama svijeta, od Brazila do
Kazahstana.
Kada
radite u području usluga
a) osim stručnih znanja, koja se podrazumijevaju budući da
kojom god granom telekomunikacija se bavili, nužno morate imati
veoma visoku razinu profesionalnih kompetencija, dobro dođu i
komunikacijske sposobnosti, otvorenost, fleksibilnost, sposobnost
slušanja. Sve su to odlike koje u susretu s kupcem mnogo znače
te često pridonesu tomu da se jezičac na vagi pozicionira u vašu
korist.
b)
zapravo radite u službi Njenoga Veličanstva Komunikacije. Vi ste
tajni agent 007 koji staloženošću jednoga indijskoga gurua i
ubitačnom preciznošću njegove kobre detektirate želje i
potrebe kupca, u pravilu telekom operatora, te ih manirom
vrhunskoga profesionalca pretvarate u zbilju. Nadogradnja ADSL
sustava, održavanje call centra za Business Phone sustav,
telefonija utemeljena na Internet protokolu i brojne druge mogućnosti
koje otvaraju suvremene komunikacije, dio su vašega repertoara
kojim nastojite zabljesnuti operatora i uvjeriti ga da će uz
njihovo korištenje osigurati poslovni rast te da će krajnji
korisnici njegovih usluga živjeti bolje, komunicirati brže,
jednostavnije i ugodnije.
c)
dobra koncentracija jedan je od vaših alata. U svako doba
morate točno znati u kojoj se fazi nalazi svaki od projekata koje
paralelno odrađujete, morate znati koji pristup "pali"
u svakome od tih slučajeva, što su kritične točke i koji je
rezervni plan. Dinamika vam je, dakle, osigurana.
d)
a posebice radite li na području poslovnih sustava, kao što
je to moj slučaj zadnjih godina, budite spremni na različite načine
interakcije s poslovnim partnerima - od telefonskoga dogovora do
prezentacija i demo sesija na probnoj opremi. Neki će možda
odmahnuti rukom na ovo, pa tako se svugdje radi, ne samo u
Uslugama. No, ono što donekle komplicira situaciju je otvorena
mogućnost da se to od vas očekuje tijekom dvadeset i četiri
sata dnevno, pa vam se može dogoditi da čašu piva s
prijateljima "presiječete" s neodgodivom konzultacijom
koju od vas traži kupac.
Međutim,
a) je jako dobra riječ jer upućuje na to da stvari nisu
jednoznačne, da ima i drugih pristupa, da svaka medalja ima dvije
strane. Tako je to i u struci i u životu, pa cijenim one koji su
prilagodljivi, spremni na kompromis te se trudim takav biti i sam.
S obzirom na to da sam se prije koji tjedan oženio, računam na
to da će me ta karakterna osobina u mnogočemu "izvući".
b)
premda je nužno u poslu biti ozbiljan i dosljedan, precizan i
usmjeren na rezultate, važno je znati opustiti se, nasmijati se i
sebi i drugima, zabaviti se. To znači biti čovjek, a ne stroj.
Profesionalno odraditi svoj posao, a pri tomu ostati ležeran,
stil je kojega primjenjujem u svome radu. On mi omogućava da
istinski uživam u svome poslu.
c)
budući da sve što je prekomjerno - škodi, kao odmor od
najsuvremenijih komunikacijskih tehnologija, katkada posegnem za
biciklom te se otisnem zagrebačkom okolicom i razmišljam/zamišljam
što bih učinio kada bi me, eto sada tu, nadletio dvokrilac bez
pilota koji ponire velikom brzinom, bez kontrole…
J.
Lončar
|
|