ERICSSON
Home Products Services Technologies Support About Ericsson
rul_header_1x55.gif (60 bytes)
Ericsson Nikola Tesla > Podaci o kompaniji > "Komunikacije" > Komunikacije 11/12 - 2003.
"Komunikacije" t.gif (43 bytes)
"Komunikacije"
t.gif (43 bytes)
t.gif (43 bytes)
Najvažnije teme broja
Sadržaj broja
U službi Njenoga Veličanstva Komunikacije
t.gif (43 bytes)


Moj djelić svemira

Avion bez pilota pada ponad provalije, ali netom prije no što se surva u bezdan, za njim iznenada, s jurećega motora skače muškarac odjeven u elegantno odijelo, savitljiv poput opruge, spretan poput mačke i očigledno nevjerojatno hrabar. Njegova svilena kravata leprša na vjetru dok se uz kotač dvokrilca penje u pilotsku kabinu te uspijeva avion podići prema nebeskom plavetnilu. Njegov motor nestaje u oblaku vatre i dima nakon što se zaleti u stijenu. I dok za njim s nevjericom gleda izbezumljena gomila progonitelja, on uz samouvjereni smiješak nastavlja svoju pustolovinu u zraku. To može samo on - James Bond, tajni agent 007 u službi Njenoga veličanstva. Pitate li Marina Lermana, sistem inženjera iz jedinice za Usluge Ericssona Nikole Tesle, to je najdojmiljivija scena koju je ikada vidio na filmskom platnu. Otkrijte je li i njegov djelić svemira jednako uzbudljiv?

Studij elektrotehnike, preciznije telekomunikacija,
a)
odabrao sam impresioniran mogućnostima koje to područje otvara za zaposlenje i usavršavanje. S jedne strane znao sam da ću uz takav profesionalni odabir jednostavno morati stalno učiti, ali to mi se niti tada nije činilo, niti mi se danas čini prezahtjevnim. S druge strane, bio sam svjestan da su telekomunikacije područje koje garantira dinamiku, novosti, uvijek nekakvo kretanje prema novim ciljevima. Takvo okruženje po mojoj je mjeri.

b) završio sam, kao i većina kolega u kompaniji, na Fakultetu elektrotehnike i računarstva u Zagrebu. Tijekom studija stekao sam dobre prijatelje, a s nekima i danas radim u Ericssonu Nikoli Tesli te se družim s njima i privatno. To je odlična kombinacija jer sa sigurnošću možeš računati na podršku kada se stvari ne odvijaju onako kako biste vi željeli.

c) doveo me u Ericsson Nikolu Teslu 1998. godine, na preporuku prijatelja. Priznajem, kao mladića, slobodnog i u potrazi za avanturama, privukla me prije svega mogućnost putovanja. U jedinici za Usluge, gdje radim od dolaska u kompaniju, te su se moje mladalačke težnje i ostvarile. Do sada sam radio na različitim projektima na različitim stranama svijeta, od Brazila do Kazahstana.

Kada radite u području usluga
a)
osim stručnih znanja, koja se podrazumijevaju budući da kojom god granom telekomunikacija se bavili, nužno morate imati veoma visoku razinu profesionalnih kompetencija, dobro dođu i komunikacijske sposobnosti, otvorenost, fleksibilnost, sposobnost slušanja. Sve su to odlike koje u susretu s kupcem mnogo znače te često pridonesu tomu da se jezičac na vagi pozicionira u vašu korist.

b) zapravo radite u službi Njenoga Veličanstva Komunikacije. Vi ste tajni agent 007 koji staloženošću jednoga indijskoga gurua i ubitačnom preciznošću njegove kobre detektirate želje i potrebe kupca, u pravilu telekom operatora, te ih manirom vrhunskoga profesionalca pretvarate u zbilju. Nadogradnja ADSL sustava, održavanje call centra za Business Phone sustav, telefonija utemeljena na Internet protokolu i brojne druge mogućnosti koje otvaraju suvremene komunikacije, dio su vašega repertoara kojim nastojite zabljesnuti operatora i uvjeriti ga da će uz njihovo korištenje osigurati poslovni rast te da će krajnji korisnici njegovih usluga živjeti bolje, komunicirati brže, jednostavnije i ugodnije.

c) dobra koncentracija jedan je od vaših alata. U svako doba morate točno znati u kojoj se fazi nalazi svaki od projekata koje paralelno odrađujete, morate znati koji pristup "pali" u svakome od tih slučajeva, što su kritične točke i koji je rezervni plan. Dinamika vam je, dakle, osigurana.

d) a posebice radite li na području poslovnih sustava, kao što je to moj slučaj zadnjih godina, budite spremni na različite načine interakcije s poslovnim partnerima - od telefonskoga dogovora do prezentacija i demo sesija na probnoj opremi. Neki će možda odmahnuti rukom na ovo, pa tako se svugdje radi, ne samo u Uslugama. No, ono što donekle komplicira situaciju je otvorena mogućnost da se to od vas očekuje tijekom dvadeset i četiri sata dnevno, pa vam se može dogoditi da čašu piva s prijateljima "presiječete" s neodgodivom konzultacijom koju od vas traži kupac.

Međutim,
a)
je jako dobra riječ jer upućuje na to da stvari nisu jednoznačne, da ima i drugih pristupa, da svaka medalja ima dvije strane. Tako je to i u struci i u životu, pa cijenim one koji su prilagodljivi, spremni na kompromis te se trudim takav biti i sam. S obzirom na to da sam se prije koji tjedan oženio, računam na to da će me ta karakterna osobina u mnogočemu "izvući".

b) premda je nužno u poslu biti ozbiljan i dosljedan, precizan i usmjeren na rezultate, važno je znati opustiti se, nasmijati se i sebi i drugima, zabaviti se. To znači biti čovjek, a ne stroj. Profesionalno odraditi svoj posao, a pri tomu ostati ležeran, stil je kojega primjenjujem u svome radu. On mi omogućava da istinski uživam u svome poslu.

c) budući da sve što je prekomjerno - škodi, kao odmor od najsuvremenijih komunikacijskih tehnologija, katkada posegnem za biciklom te se otisnem zagrebačkom okolicom i razmišljam/zamišljam što bih učinio kada bi me, eto sada tu, nadletio dvokrilac bez pilota koji ponire velikom brzinom, bez kontrole…

J. Lončar

 

 

[Marin Lerman u službi Njenoga Veličanstva Komunikacije.]

Tehnička podrška

©Copyright    

16-12-2003