ERICSSON
Home Products Services Technologies Support About Ericsson
rul_header_1x55.gif (60 bytes)
Ericsson Nikola Tesla > Podaci o kompaniji > "Komunikacije" > Komunikacije 11/12 - 2003.
"Komunikacije" t.gif (43 bytes)
"Komunikacije"
t.gif (43 bytes)
t.gif (43 bytes)
Najvažnije teme broja
Sadržaj broja
Dobro ime - pola uspjeha
t.gif (43 bytes)


Ime marke je dragocjeni kapital kompanije u čiju se kreaciju i zaštitu isplati ulagati.

Ime je nešto što nas obilježava za cijeli život. Stoga i pri kreiranju imena za novi proizvod, uslugu ili tvrtku moramo vrlo pažljivo usklađivati znanja iz lingvistike, marketinga i intelektualnoga vlasništva, te provjeriti eventualne negativne konotacije imena, prije no što se novi entitet otisne na tržište i započne samostalni život.

Suvremena imena marki moraju odgovarati zovu globalizacije. Više nije važno da ime dobro funkcionira samo na domaćem tržištu već mora biti prihvatljivo, razumljivo i bez neželjenih konotacija i na svjetskome tržištu koje nam se sve više otvara. Ime marke ne bi trebalo ograničavati neki proizvod ili uslugu prema zemljopisnome prostoru ili nekoj epohi, niti ju suviše eksplicitno pozicionirati, nego joj dopustiti slobodan razvoj i rast na tržištu. Stoga je u procesu određivanja imena potrebno savjetovanje sa stručnjacima različitih profila kako bi se obuhvatili svi potrebni elementi budućega branda i kao takvi biti pretočeni u originalnu i uvjerljivu riječ ili grupu riječi.
Budući da je marka temeljni stup korporativnoga identiteta, ona mora biti njegovim prepoznatljivim dijelom i u skladu s korporativnim stilom, kulturom i dizajnom.

Ime marke strateška je odluka

Prije određivanja imena treba dobro analizirati konkurentska imena, pronaći također semantički ili morfološki prostor koji još nije popunjen, te osmisliti ime koje će se zvučnošću, originalnošću i praktičnošću izdvojiti na tržištu.
Dobro osmišljeno ime marke brzo će isplatiti uložena sredstva u njegovu kreaciju, te stvoriti pozitivan imidž i prepoznatljivost proizvoda čak, što više, poticati na kupnju.

Prosječni potrošač dnevno susreće oko 300 naziva proizvoda

Prosječni potrošač često je neodlučan i potrebne su mu smjernice, nešto što će se obraćati izravno njemu, što će prepoznati kao svoje i čemu će ostati vjeran. Marke stoga trebaju imena koja će biti zvučna, koja će stvarati emotivni odnos s potrošačem, te zračiti jakim podražajima kako bi mu se trajno urezali u pamćenje.
Kada se uzme u obzir da u prosječnome rječniku ima oko 500.000 riječi, da odrasla osoba ima u svome rječniku oko 15.000 riječi, od kojih dnevno koristi 1.200, onda je razumljivo da potraga za novim, svježim i funkcionalnim imenima nalikuje potrazi za zlatom. Kreatori imena kroz svoje sito moraju prosijati tisuće i tisuće pojmova, prije nego pronađu zlatno zrnce koje će zadovoljiti njih i naručitelje.
Mnoga od imena dopast će vam se na prvi pogled, dok ćete neka ocijeniti kao čisti promašaj. Neka će vas isprva zbunjivati, a onda će vam se trajno urezati u pamćenje.

Ne zna se točno koliko dobro ime pridonosi kupnji, ali je sasvim sigurno da loše ime upropaštava prodaju. Ime marke je dragocjeni kapital kompanije u čiju se kreaciju i zaštitu isplati ulagati. Marke su suvremeni putokazi na tržištu, služe nam za vlastito usmjeravanje i jamstvo su kakvoće, a ime je memorija marke, njen iznimno važan dio.

V. Mihajlic

 

 

 

Tehnička podrška

©Copyright    

16-12-2003