|
Ime marke je dragocjeni kapital kompanije u čiju se kreaciju i zaštitu
isplati ulagati.
Ime
je nešto što nas obilježava za cijeli život. Stoga i pri
kreiranju imena za novi proizvod, uslugu ili tvrtku moramo vrlo pažljivo
usklađivati znanja iz lingvistike, marketinga i intelektualnoga
vlasništva, te provjeriti eventualne negativne konotacije imena,
prije no što se novi entitet otisne na tržište i započne
samostalni život.
Suvremena
imena marki moraju odgovarati zovu globalizacije. Više nije važno
da ime dobro funkcionira samo na domaćem tržištu već mora biti
prihvatljivo, razumljivo i bez neželjenih konotacija i na
svjetskome tržištu koje nam se sve više otvara. Ime marke ne bi
trebalo ograničavati neki proizvod ili uslugu prema zemljopisnome
prostoru ili nekoj epohi, niti ju suviše eksplicitno
pozicionirati, nego joj dopustiti slobodan razvoj i rast na tržištu.
Stoga je u procesu određivanja imena potrebno savjetovanje sa
stručnjacima različitih profila kako bi se obuhvatili svi
potrebni elementi budućega branda i kao takvi biti pretočeni u
originalnu i uvjerljivu riječ ili grupu riječi.
Budući da je marka temeljni stup korporativnoga identiteta, ona
mora biti njegovim prepoznatljivim dijelom i u skladu s
korporativnim stilom, kulturom i dizajnom.
Ime
marke strateška je odluka
Prije
određivanja imena treba dobro analizirati konkurentska imena,
pronaći također semantički ili morfološki prostor koji još
nije popunjen, te osmisliti ime koje će se zvučnošću,
originalnošću i praktičnošću izdvojiti na tržištu.
Dobro osmišljeno ime marke brzo će isplatiti uložena sredstva u
njegovu kreaciju, te stvoriti pozitivan imidž i prepoznatljivost
proizvoda čak, što više, poticati na kupnju.
Prosječni
potrošač dnevno susreće oko 300 naziva proizvoda
Prosječni
potrošač često je neodlučan i potrebne su mu smjernice, nešto
što će se obraćati izravno njemu, što će prepoznati kao svoje
i čemu će ostati vjeran. Marke stoga trebaju imena koja će biti
zvučna, koja će stvarati emotivni odnos s potrošačem, te zračiti
jakim podražajima kako bi mu se trajno urezali u pamćenje.
Kada se uzme u obzir da u prosječnome rječniku ima oko 500.000
riječi, da odrasla osoba ima u svome rječniku oko 15.000 riječi,
od kojih dnevno koristi 1.200, onda je razumljivo da potraga za
novim, svježim i funkcionalnim imenima nalikuje potrazi za
zlatom. Kreatori imena kroz svoje sito moraju prosijati tisuće i
tisuće pojmova, prije nego pronađu zlatno zrnce koje će
zadovoljiti njih i naručitelje.
Mnoga od imena dopast će vam se na prvi pogled, dok ćete neka
ocijeniti kao čisti promašaj. Neka će vas isprva zbunjivati, a
onda će vam se trajno urezati u pamćenje.
Ne
zna se točno koliko dobro ime pridonosi kupnji, ali je sasvim
sigurno da loše ime upropaštava prodaju. Ime marke je dragocjeni
kapital kompanije u čiju se kreaciju i zaštitu isplati ulagati.
Marke su suvremeni putokazi na tržištu, služe nam za vlastito
usmjeravanje i jamstvo su kakvoće, a ime je memorija marke, njen
iznimno važan dio.
V.
Mihajlic
|
|