Zemlja*Čovjek*Okoliš
Poticaj
za ovu temu bila je rasprava na nedavno održanim skupovima u
Zagrebu, Okruglome stolu o "Socijalnoj odgovornosti - novim
izazovom pred gospodarstvom ", održanome u HGK-Komora Zagreb
te o "Socijalnoj odgovornosti gospodarstva", održanome
u Novinarskome domu. Tom prilikom predstavljeno je Socijalno izvješće
tvrtke Coca-Cola Beverages Hrvatska, prvo takve vrste u našoj
zemlji.
Sve ove i slične aktivnosti znače da se i Hrvatska pridružuje
Europskoj poslovnoj kampanji o društvenoj odgovornosti. Sudionici
kampanje postavili su cilj da do 2005. godine 500.000 poslovnih
organizacija kao i njihovih partnera uključe društvenu
odgovornost u svoje temeljno poslovanje. Ciljevi kampanje su:
uspostaviti kontakte među ljudima kako bi pokazali što se može
postići poslovanjem na novi način; povećati svijest i primjenu
načela društvene odgovornost kroz treninge te alatima za
upravljanje i dijeljenjem znanja; proširiti raspravu o društvenoj
odgovornosti i razvijati partnerstvo između poslovnoga svijeta i
zainteresiranih strana.
Više informacija o kampanji može se naći na adresi
www.csrcampaign.org.
Razumijemo
li se?
Kako
smo mi u Hrvatskoj maštoviti u svemu tako smo i pojam Social
responsibility već u početku preveli na dva načina: kao
socijalnu odgovornost i kao društvenu odgovornost. Ovisno o
terminologiji koju je pojedini govornik rabio bilo je jasno iz
kojega okruženja dolazi. Socijalna odgovornost povezuje se s
socijalnom pomoći, donatorstvom, volonterstvom i uglavnom je bliža
organizacijama koje se bave ugroženim skupina društva.
Predstavnici poslovnoga svijeta govorili su o društvenoj
odgovornosti i pri tome govorili o nečemu sasvim različitom.
Društvena
odgovornost, što je to?
Nema
stroge definicije, nego postoji više tumačenja toga pojma. Za
gospodarstvo je prihvatljivo tumačenje objavljeno u publikaciji
Svjetskoga poslovnog savjeta za održivi razvoj, a ono glasi:
Društvena odgovornost je predanost poslovnoga svijeta održivom
ekonomskom razvoju kojemu će pridonositi radeći sa
zaposlenicima, njihovim obiteljima, lokalnom zajednicom i društvom
u cjelini kako bi poboljšali kvalitetu njihova života.
Strategija poslovne odgovornosti za kompanije je očigledna
poslovna korist i pozitivan doprinos zadovoljstvu društva.
O društvenoj
odgovornost na primjeru Ericssona Nikole Tesle
Početkom
godine na web stranicama Ericssona Nikole Tesle objavljena je nova
politika društvene odgovornosti i održivosti, koja glasi:
Ericsson podržava održivi razvoj kao temelj budućnosti kako za
današnje tako i za buduće generacije. Ericsson vjeruje da je
komunikacija osnovna ljudska potreba i pravo. Kao vodeća
kompanija u komunikacijskim tehnologijama dosljedno ćemo
pridonositi većoj kvaliteti života i povećanju proizvodnosti
kako bismo omogućili bolje iskorištavanje resursa u svijetu. Bit
ćemo odgovoran član društva.
Društvena odgovornost očituje se i u tome da tvrtka kroz
upravljanje poslovnim procesima rezultira općim pozitivnim
utjecajem na društvo i to ponajprije kroz svoje temeljno
poslovanje, ulaže li u razvoj poslovanja, ispunjava li propisane
obveze i uplaćuje li sve doprinose, kako se odnosi prema
predstavnicima zainteresiranih strana itd.
Tema je otvorena i sada je red na svakome od nas da svojim
aktivnostima pridonese opaem boljitku društva.
D.
Bačun
|