Napredne analitičke tehnologije
Komunikacijske usluge neizostavan su dio našeg života jer nam omogućuju povezivanje s drugim ljudima i dijeljenje informacija u bilo kojem dijelu svijeta. Kao rezultat komunikacije između mobilnog terminala i mobilne mreže dostupni su vrijedni podaci. Napredak znanosti o podacima, rast računalnih performansi i dubinsko znanje o telekomunikacijama omogućuju razumijevanje, obradu i stvaranje novih znanja iz tih podataka.
Ericsson Nikola Tesla u suradnji s operatorima mobilnih mreža, koristeći anonimizirane skupove podataka iz telekomunikacijskih mobilnih mreža može ponuditi naprednu vremensko-prostornu analitiku koja je:
- Sveobuhvatna ► jedno snimanje obuhvaća kompletni prostor i značajan uzorak
- Pouzdana ► bez efekta subjektivne percepcije (ankete)
- Ponovljiva ► jednostavno ponavljanje snimanja omogućuje analizu trendova
- Prilagodljiva ► geografski, vremenski, konfiguracija prema potrebama
Strukturna cjelovitost analitike omogućava nam stjecanje informacija o važnim svojstvima našeg okoliša i pojava, o njihovu prostornom i vremenskom razmještaju, oblicima i veličini te kvalitativnim i intenzitetnim razlikama. Organiziranje, integriranje i interpretiranje prikupljenih informacija nužno je za prepoznavanje i ocjenjivanje događaja u našoj okolini.
Integracija prostorno-vremenske analitike s demografskim i drugim relevantnim podacima nudi uvid u navike i potrebe stanovništva, što može biti korisno u marketinškim, istraživačkim ili investicijskim aktivnostima. Analitičke mogućnosti postaju još važnije u dinamičkom okruženju gdje se podaci brzo mijenjaju, a ad-hoc analize postaju sve potrebnije. Upravo zbog toga, integracija različitih izvora podataka i sposobnost da se brzo i lako izvrši analiza, postaju ključne značajke potrebne u današnjem svijetu.
Prednosti
Pretvaranje podataka u planiranje i upravljanje važno je za postizanje uspjeha u bilo kojem poslu. Na temelju kvalitetne informacije (strukturirani podaci) i interpretacije (razumijevanje te znanje kao posljedica) mogu se donijeti i kvalitetne odluke. Suvremene tehnologije snimanja podataka o okolini omogućuju upravo to: uspješno upravljanje resursima i razvoj poslovanja.
Sigurnost
Sigurnost podataka i zaštita privatnosti su zajamčeni. To je od izuzetne važnosti u svijetu u kojem su informacije sve više digitalne i podložne prijetnjama sigurnosti i privatnosti.
Relevantni podaci
Jedan od najvećih izazova u prikupljanju podataka je što tradicionalno ustaljene metodologije kao što su anketiranje ili ručno prikupljanje podataka na određenim lokacijama prikupe samo dio dostupnih podataka. Tako se često koriste podaci koji su raštrkani, zastarjeli, nepouzdani ili površni. Bez pristupa kompletnim, ažurnim i točnim podacima, korisnici takvih analiza riskiraju donošenje odluka koje nisu utemeljene na relevantnim i objektivnim informacijama.
Bolja analiza uz troškovnu učinkovitost
Prilagođena, posebno pripremljena analiza također predstavlja izazov za korisnike. Ona je složena, skupa i dugotrajna ako se koriste ustaljene metodologije.
Rješenje spomenutih izazova je u korištenju analitika temeljenih na anonimiziranim podacima iz telekomunikacijskih mobilnih mreža. Uz sve dosad navedene prednosti, one su i financijski efikasnije.
Primjenjivo u različitim sektorima
Analitika podataka može se primijeniti u različitim gospodarstvenim djelatnostima, uključujući turizam, marketing, javni sektor, maloprodaju i promet i donosi niz koristi.
- Turizam - razumijevanje ponašanja turista, identificiranje trendova, razumijevanje preferencija turista i planiranje turističke strategije. Privlačenje većeg broja turista, povećanje prihoda i razvoja turističke djelatnosti.
- Marketing - razumijevanje potrošača i segmentacija tržišta, bolje razumijevanje potražnje i ponude te razvoj učinkovitih marketinških strategija za privlačenje potrošača.
- Javni sektor - poboljšanje javnih usluga, razumijevanje potreba građana i povećanje učinkovitosti državnih, regionalnih i lokalnih programa, donošenje kvalitetnih odluka temeljenih na činjenicama.
- Maloprodaja - razumijevanje potreba kupaca, identifikacija trendova u prodaji i razvoj marketinških strategija učinkovitih u privlačenju kupaca, poboljšanje ponude u skladu s potrebama tržišta.
- Promet - poboljšanje sigurnosti, smanjenje gužvi i poboljšanje putničkog iskustva, bolje planiranje i upravljanju prometom.
- Definicija zahtjeva - analitičar mora razumjeti zašto se provodi analiza, koje su ključne potrebe i ciljevi koji trebaju biti zadovoljeni. Ovo pomaže u određivanju točnog obujma analize.
- Definicija zemljopisnog područja koje će biti obuhvaćeno analizom. To može biti geografski prostor, populacija, industrija ili bilo koji drugi odgovarajući segment.
- Identifikacija vrste i mogućnosti analize koja će biti provedena (npr. statistička analiza, financijska analiza, SWOT analiza) i identificiranje mogućnosti koje će biti korištene za tu analizu.
- Identifikacija partnera koji će pomoći u provedbi analize, kao što su interni stručnjaci, vanjski stručnjaci i drugi relevantni dionici.
- Uključivanje specijalističkog znanja stručnjaka za različita područja kako bi se osigurala kvalitetna analiza. Može uključivati stručnjake iz područja statistike, ekonomije, tehnologije i drugih područja.
- Prikupljanje podataka potrebnih za provedbu analize. Može uključivati primarno i sekundarno prikupljanje podataka.
- Obrada i analiza podataka kako bi se došlo do relevantnih rezultata. Može uključivati primjenu statističkih metoda, matematičkih modela ili drugih tehnika.
- Vizualizacija rezultata analize u obliku grafova, tablica i drugih vizualnih alata kako bi ih lakše razumjeli i prezentirali drugima