Razvoj proizvoda

 

"Korak po korak" centrale

U prvim godinama svoga postojanja "Nikola Tesla" se ograničio na proizvodnju i montažu: ručnih hotelskih CB centrala, međugradskih centrala, najavnih i ispitnih stolova, pretplatničkih ručnih hotelskih centrala i raznog pribora. Bilo je potrebno puno ručnog rada za proizvodnju mehaničkih dijelova za centrale. Zadnja riječ tehnike, u to doba, bile su centrale sustava “korak po korak”. Istovremeno, s proizvodnjom ručnih (manualnih) telefonskih centrala, stručnjaci tvornice pripremali su usvajanje proizvodnje automatskih telefonskih sustava tipa “crossbar”.


Crossbar sustavi

Odlučivši se za proizvodnju Ericssonovih suvremenih automatskih telefonskih i telegrafskih centrala s koordinatnim sklopkama (crossbar sustav) "Tesla" je s Ericssonom potpisala prvi licencni ugovor već 1953. godine. Naša kompanija postaje tako jedan od prvih Ericssonovih licencnih partnera u svijetu. Jednu od prvih telefonskih centrala toga tipa, kojim zapravo počinje automatizacija telefonske mreže u bivšoj Jugoslaviji, "Tesla" je pustila u rad 1955., u Zagrebu na Pešćenici (centrala u Harambašićevoj).


Digitalizacija sustava

Da su tehnološke transformacije bile daleko sporije nego danas, govori i podatak da je nakon 2,5 desetljeća proizvodnje crossbar sustava, ali od 1974. i poluelektroničkih telefonskih kao i telegrafskih centrala tipa ARE11 i ARE13, sazrijelo vrijeme za radikalno novi tehnološki iskorak. Ponovno s Ericssonom potpisan je 1977. godine drugi licencni ugovor o usvajanju najnovije generacije komutacija – digitalnih sustava AXE10, AXB i ASB (MD110). Vrijeme će pokazati da će to postati najprodavaniji sustav u svijetu. Zagreb je bio prvi grad u tadašnjoj Jugoslaviji koji je već 1981. instalirao digitalnu centralu AXE10 u Vrapču.

Tijekom svih godina svoga postojanja naša kompanija intenzivno surađuje s Hrvatskim Telekomom na izgradnji i modernizaciji hrvatske nacionalne mreže. Zajednički su izgradili fiksnu mrežu sa stotinjak AXE centrala koja je sada u potpunosti digitalizirana. Tehnološke promjene kao što su uvođenje ISDN-a i ADSL-a te integracija platforme za MMS, daljnji su vidovi suradnje ovih dvaju partnera.


Promjene proizvodnih procesa

Proizvodni procesi se neprestano mijenjaju. Smanjuje se udio ručnog rada, povećava se automatizacija procesa, posebna pozornost se posvećuje i mehaničkim i kemijskim obradama jer se sve više vodi briga o zaštiti okoliša. Značajno se smanjuje udio mehanike, a povećava udio softvera, tzv dematerijalizacija proizvodnje. Proizvodi postaju sve manji i složeniji, tzv. minijaturizacija proizvoda. Za nove proizvode potrebna su sve složenija znanja i neprekidno učenje. Rezultat svih tih promjena je i koncentracija proizvodnje na nekoliko mjesta u svijetu, a Ericsson Nikola Tesla koristeći cjelokupnu listu Ericssonovih proizvoda daje cjelovita komunikacijska rješenja.

Ericsson Nikola Tesla se, od kada je u sastava korporacije Ericsson, potpuno transformirao i postao moderna tvrtka koja u prvome redu «proizvodi» znanje – razvija softver i usluge te isporučuje cjelovita komunikacijska rješenja za globalne operatore fiksne i mobilne telefonije te velike poslovne korisnike diljem svijeta.


Razvoj mobilnih mreža

Već 1986. na licitaciji ZJPTT "Tesli" je, kao nositelju projekta, povjerena izgradnja mobilne telefonije u zajednici s poduzećima iz drugih republika. Prva pilotska mobilna radio telefonska mreža (sustav NMT) realizirana je 1990. u Zagrebu. Godine 1998. s bjeloruskim operatorom potpisali smo naš prvi GSM ugovor. Sva ta znanja i iskustva naših stručnjaka u području mobilne telefonije kapitalizirat će se u godinama koje dolaze.

U suradnji s VIPnetom, Ericsson Nikola Tesla je 1999. godine na domaćem tržištu napravio prodor u GSM područje. Kao dobri poslovni partneri ove dvije kompanije i dalje zajedno rade na uvođenju najsuvremenijih komunikacijskih tehnologija. Tako je 2001. uveden GPRS sustav, prvi komercijalni mobilni sustav 2,5 generacije u Srednjoj Europi, a sredinom 2003. učinjen je zajednički korak prema 3G viziji putem probne mreže utemeljene na Ericssonovoj opremi i rješenjima. Sredinom 2004. godine VIPnet je u svoju mrežu uveo EDGE, prvu komercijalnu 3G uslugu. Uslijedilo je uvođenje UMTS-a, HSDPA i HSPA tehnologije.

Stručnjaci Ericssona Nikole Tesle od samih početaka sudjeluju u razvoju LTE tehnologije na globalnoj razini i implementacijama LTE mreža u svijetu pa su tako mogućnosti ove superiorne tehnologije prvi predstavili u Hrvatskoj te prvi sudjelovali i u implementaciji testne LTE mreže u Hrvatskoj. Stoga ne čudi što je Vipnet izabrao Ericsson Nikolu Teslu za svog strateškog partnera u izgradnji mreže četvrte generacije mobilnih komunikacija (LTE).

Već od 2012. godine intenzivno se radi na razvoju i normizaciji 5G mreža, a njihova će upotreba omogućiti čitav niz novih usluga koje karakterizira visoka brzina prijenosa, nisko povratno vrijeme kašnjenja (latencija) te riješiti probleme degradacije performansi u područjima s velikim brojem korisnika. Prvo predstavljanje 5G tehnologije u Hrvatskoj bilo je u ožujku 2018. godine u Ericssonu Nikoli Tesli. Na implementaciji ove najsuvremenije tehnologije za operatore diljem svijeta, baš kao i u prethodnim generacijama, u korporacijskim timovima rade i stručnjaci Ericssona Nikole Tesle.


Zelena rješenja za industriju i društvo

Uz drastične promjene u (tele)komuniciranju pojedinačnih korisnika i uslugama koje nude telekom operatori, napravljen je i veliki zaokret u području sustava namijenjenih pojedinim područjima ljudske djelatnosti. Tako je Ericsson Nikola Tesla počeo nuditi najsuvremenije proizvode i cjelovita rješenja u odabranim područjima, repozicionirajući se u složenim i fluidnim uvjetima kao snažan integrator sustava i pokretač digitalne transformacije društva. Kompanija je prepoznala pravi trenutak i svoju ulogu inicijatora promjena te odgovornost za razvoj upravo u ICT području i krenula u razvoj rješenja za industriju i društvo. Najpoznatiji je primjer kompanijskog doprinosa sustavu e-zdravstva. Centralni zdravstveni informacijski sustav RH (CEZIH) koji je pušten u rad 2007. podržao je uvođenje niza novih usluga među kojima je najpoznatiji e-Recept, implementiran još 2011. godine pa smo po toj usluzi bili među prvima u svijetu. Uslijedilo je uvođenje Zajedničkog informacijskog sustava zemljišnih knjiga i katastra, inteligentni transportni sustavi, rješenja za pametne gradove, sustav za žurne službe i nadzor državne granice... Primjena tih suvremenih ICT rješenja u različitim područjima djelatnosti ubrzava i pojednostavljuje procese, dovodi do izbjegavanja nepotrebnog korištenja prijevoznih sredstava te znatno utječe na smanjivanje emisije ugljikova dioksida i zagađenja općenito pa se dobrobiti ne očituju samo u drastičnom porastu kvalitete života, već i u aktivnom doprinosu očuvanju našeg planeta.


Istraživanje i razvoj te druga ekspertna znanja

Istodobno, unaprjeđivala se i kompanijska proizvodno-ispitna okoline koja danas sadrži mrežne čvorove u različitim testnim konfiguracijama mobilnih mreža svih generacija koje služe za podršku korporacijskim centrima istraživanja i razvoja diljem svijeta . Istodobno 1500 stručnjaka našeg razvojno-istraživačkog centra smještenog u Zagrebu, Splitu i Osijeku, najvećeg u Hrvatskoj i jednog od najvećih i najboljih u Ericssonovom svijetu, rade na softverskim rješenjima za telekom mreže globalnih operatora, uključujući tu i mobilne mreže pete generacije. Paralelno s tim razvojem odvija se i dodatni fokus na druga ekspertna znanja i usluge koje su naši stručnjaci realizirali za Ericsson u projektima za operatore diljem svijeta.

Galerija slika




  Na vrh stranice